torsdag 3 september 2020

The autumn book tag

 Hittade denna boktaggen på Vargnatts bokhylla. Och vill göra den såååå here we go :D 



What is your favorite thing about autumn?
För mig är det alla olika färger på löven och att det blir svalare ute, blir mer sugen på dricka te eller varm choklad, sen alla höst grytor o soppor 🍛🍜💓 Får tillbaka aptiten. då sommaren gör så jag bara vill typ äta melon o salt o vinäger chips 😆 


What book reminds you of your school days? 
Ärligt läste jag inte så många "böcker" under skolåren, men älskade läsa comics o serietidningar, bland annat Bamse, Asterix o Obelix, och Kalle o Hobbe 🐯brukade smita iväg vid lunchen till biblioteket och skolka resten av skoldagen. 😇


What cover reminds you of autumn?

The alienist ger mig lite höst vibbar, inte läst boken men sett netflix serien.


What is your favorite horror or Halloween story?
Hmm eftersom nästa frågar gäller film så antar jag en bok, brukade läsa "Sveriges mest hårresande spökhistorier av Dan höjer i tonåren. Kommer nog låna någon av dans höjer spökhistorier böcker på bibblan under hösten eftersom jag är på lite paranormal mood 👻💀 Andra böcker som gav mig rysningar är:
172 hours on the moon - Johan Harstad
Lida - Stephen King
Värd att döda - Peter Swanson 


What is your favorite horror or Halloween film?
Sett en del skräckfilmer, mest med kompisar, kanske ensam ibland om filmen inte är för läskig 😆🙈 Men gillar bland annat :
Overlord
Before I wake
Hush
Little Evil


What fall book release are you looking forward to?

Redan gjort en lista med kommande böcker som jag ser fram emot höst, de mesta engelska. Så här är en Svensk översättning jag ser fram emot o läsa. Flickan i skogen - Sam Lloyd 

 


What autumn movie release are you anticipating?
Hah! har absolut ingen aning vad som kommer ut nu under höst, men kan nämna några höst filmer som jag har på min Netflix lista eller som man kan låna på Cineasterna som jag planerar att se i höst 😁
- The Ninth Gate (netflix) 
- Hereditary ( Netflix) 
- A Girl walks home at night (Cineasterna) 
- Benny's Video (Cineasterna) 
- Under the shadow (Netflix)


What are the three books you plan to read this autumn?

- Chasing Starlight - Teri Bailey Black 
- Bergtagen - Camilla Sten 
- Monster i Terapi - Jenny Jägerfeld och Mats Strandberg








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Polcirkeln -Liza Marklund

  Handlar om:   Ett gäng tjejer håller en bokcirkel där de pratar om en gemensam bok de läst om, men en sommar försvinner en av tjejerna och...