torsdag 21 mars 2019

Den underjordiska järnvägen - Colson Whitehead



Titel: Den underjordiska järnvägen
Författare: Colson Whitehead
Genre: Historisk fiction
Sidor: 319
Läst: 15/3-21/3 2019
Betyg: ⭐⭐⭐✰✰


Handlar om:
Cora är slav på en gård i Georgia, hon jobbar som bomullsplockare. Hon har inte haft några tankar på att rymma inte förrän Cesar berättar om järnvägen och vill ha Cora med sig som sin lyckobringare.

Mina tankar: 
Okej först av allt så kan jag förstå varför folk gillade denna boken, tyvärr var den för svårläst för mig. 😕 Jag glädje mig åt vissa scener men de scenerna varade bara i typ 2 meningar sen var det över till en helt annan scen, vilket gjorde mig väldigt förvirrad. Jag önskar vi fick lära känna Cora lite mer. Det fanns så många karaktärer att hålla reda på i boken och för mig var det väldigt rörigt. Men jag la mest fokus på Cora och Cesar. Ska inte ljuga jag skippade också dem 20 sista sidorna, tänkte jag gillar den inte såhär långt dem här sista sidorna kommer nog inte ändra mitt omdöme.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Polcirkeln -Liza Marklund

  Handlar om:   Ett gäng tjejer håller en bokcirkel där de pratar om en gemensam bok de läst om, men en sommar försvinner en av tjejerna och...