fredag 7 augusti 2020

Den Tysta Patienten - Alex Michaelides

Titel: Den Tysta Patienten 
Författare: Alex Michaelides 
Förlag: Modernista 
Genre: Psykologiskt Thriller 
Sidor: 319
Läst: 2/8-7/8-2020
Betyg: ⭐⭐✰✰✰




Handlar om:

Theo arbetar som psykoterapeut och är besatt av ett fall där Konstnären Alicia har skjutit fem skott på sin makes ansikte och sen dess inte sagt ett ord. Theo vill nu göra allt han kan som hennes terapeut för hon ska börja prata igen. 


Tankar: 

Blev intresserad av boken när Kayla från booktube kanalen Lalabooks nämnde att hennes följare hade tipsat henne läsa boken i en video förra året. och nu har jag äntligen läst den.  Jag förstår varför så många gillar den men för mig blev det tyvärr en besvikelse, såg verkligen i fram emot o dyka ner psykologiskt in i Alicias huvud och ta reda på varför hon inte pratade.


 Men tyvärr Theo han kändes mer som en riddare som skulle rädda sin prinsessa uppe i tornet, än en terapeut. och han bröt så många gränser genom gå och leka detektiv. 😒. Även de andra karaktärerna kändes platta.
 
 
Många säger att slutet är förutsägbart o utan att spoila nånting kan jag nog hålla med. fast samtidigt känner jag att det storyn gick åt olika slut. Det var som författaren körde i en rondell några varv o var osäker vilken utfart han skulle ta. 😐 Vad som fick mig läsa hela boken är tack till de korta kapitel och att det var så simpelt skrivet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Polcirkeln -Liza Marklund

  Handlar om:   Ett gäng tjejer håller en bokcirkel där de pratar om en gemensam bok de läst om, men en sommar försvinner en av tjejerna och...