onsdag 13 mars 2019

Värd att döda - Peter Swanson


Här kommer min första bokrecension
och det är dessutom den första 5 stjärniga boken jag har läst i år.

⭐⭐⭐⭐⭐

Handlar om: 

Ted Severson möter Lily på en bar i flygplatsen och deras flyg är försenat, medans de väntar avslöjar de hemligheter för varandra, Ted avslöjar till slut att han vill mörda sin otrogna fru och Lily erbjuder att hjälpa honom. 

Tankar: 

Jag är så himla glad att jag plockade upp denna på biblioteket, den var inte alls som jag förväntade mig, ärligt talat hade jag ganska låga förväntningar, brukar jag oftast ha när det gäller Thriller och Deckare. Men den här var så jäkla bra! Jag vill typ trycka in boken på varenda person och be dem läsa den. Lily var helt klart min favorit. Hon var smart, förberedande och planerade allt i minsta detalj. Behöver man någon dödad, är det Lily man ska kontakta. 😉

Djupare tankar: SPOILER VARNING på denna del, här kommer mina djupare tankar på händelser under boken, så om du planerar att läsa boken råder jag dig att skippa denna delen, Värd att döda är bäst att dyka in i när man vet så lite som möjligt. okej nu börjar vi. ↓

Jag kan inte fatta att Ted dog???? asså va?? och hans fru hade planerat att mörda honom bakom hans rygg precis som han hade gjort. Fast jag är ändå ganska glad att han dog för strax därefter blev det Miranda vs Lily. och wow. Det kunde inte bli bättre asså. Men det blev det. Som sagt Lily var helt klart bäst i hela boken, hon tog inte någon skit och löste sina problem genom att göra av sig med personen som orsakade hennes bekymmer.
Slutet... hm... jag gillar det nu när jag tänker efter, men det första jag skrev var "Helvete" så fort jag hade läst färdigt den.




-- SLUT PÅ SPOILERS --
Och slut på första bokrecensionen, som ni nog märker kommer jag inte grundligt kritisera böcker jag läser, utan helt enkelt berätta vad jag tyckte, mina tankar, etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Polcirkeln -Liza Marklund

  Handlar om:   Ett gäng tjejer håller en bokcirkel där de pratar om en gemensam bok de läst om, men en sommar försvinner en av tjejerna och...