torsdag 14 mars 2019

Bestämma sig..

Att bestämma vad man ska läsa härnäst är nog ett av dem svåraste uppgifterna för en läsare.. iaf för mig, har så mycket jag vill läsa. Två stycken hade min uppmärksamhet som jag köpte första dagen på Bokrean i år och de ända 2 böckerna jag köpte, haha inte lätt och vara arbetssökande.

1: Brotten som skakade Sverige
2: Den underjordiska järnvägen
Var inte säker på om jag ville fortsätta med mitt Crime-mood, eller ta en liten paus från den. Till slut bestämde jag mig att ta en rast från det kriminella och läsa lite Historisk Fiction istället.

Den under jordiska järnvägen - Colson Whitehead


Handlar om: Cora som jobbar som slav som ett bomullsfält i georgia, hon är utstött från de andra slavarna och slutligen får hon nog och bestämmer mig sig att fly till norr tillsammans med Caesar.  har läst 40 sidor hittills den är helt okej~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Polcirkeln -Liza Marklund

  Handlar om:   Ett gäng tjejer håller en bokcirkel där de pratar om en gemensam bok de läst om, men en sommar försvinner en av tjejerna och...