onsdag 27 mars 2019

Djävulens Fotspår - E.E Richardson

Titel: Djävulens Fotspår
Författare: E.E Richardson

Förlag: Tiden
Genre: Skräck, Young adult
Sidor: 255
Läst: 21/3-26/3 2019Betyg: ⭐⭐⭐☆☆








Handlar om:

I staden Redford går det rykten om Mörkermannen, de flesta i byn tror att det bara är en spökhistoria, men Bryan vet att den är sann. Bryans bror Adam försvann för 5 år sedan när de lekte i skogen och utmanade sig själva att säga ramsan.


ett i eld 
två i blod 
tre i storm 
fyra i flod 
fem i vrede 
sex i förakt 
fruktan är sju och åtta är ondskans makt 
nio är sorgen tio är smärtan som kommer sen 
elva är döden och tolv är liv igen. 

Mina tankar: 

Plockade upp denna boken från bokhyllan i biblioteket för mindes att min kompis hade tipsat om den och jag behövde något snabbt och lättläst efter "den underjordiska järnvägen" Vilket den var så tummen upp för det.👍  Men även om den var snabbläst kändes det som vissa scener var utfyllnads scener och författaren inte visste hur han skulle sluta boken och drog ut på det. Fast samtidigt ville jag att han skulle gå in mer djupare i ämnet. Särskilt om Bryans föräldrar som led av depression, det hade varit en bonus om man fick från deras synvinkel också. 

Bryan, Jake och Smokey var okej till karaktärer och hade olika egenskaper, dock så rörde jag ihop karaktärerna ibland. Inte bokens fel, det var bara jag som läste för snabbt och gav ingen vaksamhet till dem 3. Är det ett tecken på att de var lite tradiga?😐 Den får en 3 stjärnor för tyckte den var spännande och en ynka läskig och det finns en intressant premiss där hade han bara gått lite mer djupt in på det hade jag nog gett boken fler stjärnor.  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Polcirkeln -Liza Marklund

  Handlar om:   Ett gäng tjejer håller en bokcirkel där de pratar om en gemensam bok de läst om, men en sommar försvinner en av tjejerna och...