onsdag 5 augusti 2020

Kommande Böcker Hösten 2020

Hej Vänner 


Började undra vad för kommande böcker man kan se fram emot i höst så bestämde mig att göra en djupdykning runt olika förlags hemsidor. Eftersom jag inte kan alla förlag utantill så kollade jag i bokhyllan efter olika förlag företag och sen googlade och gjorde min research. Självklart också kollat igenom listor på Goodreads.😎 Så många böcker som kommer ut nu i andra halvåret 😍.  Kommer inte ta upp alla men här är några böcker jag längtar till att lägga mina händer på >w< 


Augusti:

  • Sia Martinez and the Moonli Beginning of Everything. - Raquel Vazques Gilliland - 11 augusti 2020
  • Chasing Starligt -  Teri Bailey Black 11 augusti 2020
  • Where dreams descend - Janella Angeles - 25 augusti 2020
  • Heartbrek boys - Simon James Green - 6 augusti 2020


September: 
  • Ett nytt England - Valerie kyeyune Backström - September
  • Cemetery Boys - Aiden Thomas - 1 september

Oktober: 

  • A Cuban Girl's Guide to Tea and Tomorrow - Laura Taylor Namey - 6 oktober 2020
  • Blazewrath Games - Amparo Ortiz - 6 oktober 2020
  • Simmer Down - Sarah Smith - 13 oktober 2020
  • The Twelve dates of Christmas - Jenny Bayliss - 13 oktober 2020

Jag är nog mest peppad för Chasing Starligt eftersom det utspelar sig 1938 i Hollywood. och vår huvudkaraktär flyttar till sin farfars lyxvilla i Hollywood, hon råkar stötta på en mordscen och blir genast intrigued och misstänker en av farfars hyresgäster kan vara mördaren. Detta ger mig så mycket The Diviners Feels, fast utan den magiska aspekten. The Diviners är en av mina favoritböcker. ((nej jag har inte läst hela serien)) Det är en del varför jag är taggad att läsa denna, men också att det utspelar sig i de gyllene tiderna av Hollywood. 😊 

Vad ser ni fram emot att läsa i höst? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Polcirkeln -Liza Marklund

  Handlar om:   Ett gäng tjejer håller en bokcirkel där de pratar om en gemensam bok de läst om, men en sommar försvinner en av tjejerna och...