söndag 2 juni 2019

Jag ser dig - Clare Mackintosh

Titel: Jag ser dig
Författare: Clare Mackintosh
Förlag: Lind & co
Genre: Psykologisk Thriller
Sidor: 425
Läst
: 17/5-31/5 2019 
Betyg: ⭐⭐⭐
Finns att köpa: adlibris   bokus









Handlar om: 
En kväll när Zoe är på väg hem från jobbet upptäcker hon en annons i tidningen på tunnelbanan. Annonsen har nämligen en bild på henne med ett nummer och en länk " Findtheone.com" När hon berättar för familjen så är dem säkra på att det är säkert bara någon som liknar Zoe plus numret funkar inte ens. Men Zoe känner att det är nånting som inte stämmer och blir ännu mer orolig när en annan kvinna med samma annons har blivit mördad. 


Tankar: 
Den här boken asså! Wow! Det är böcker som den här som jag älskar läsa deckare *w*. Vi får följa två perspektiv, Zoe och Kelly som jobbar som polis. Bådas sidor är lika spännande, speciellt på slutet.


Fast jag föredrog nog Zoes synvinkel lite mer, det var ju trots allt hon som var bytet. Vad jag även älskade var hur dessa två perspektiv bindes samman i mitten av boken och hur dem gav ledtrådar här o där hur dessa två kvinnors historier kommer mötas.  En sak är säker och det är att jag kommer definitivt läsa Clares andra böcker. 

Djupare tankar:
Nu kommer vi till tankar som har lite mer spoilers, kommer täcka texten i vit, det är bara lägga kopierings blått över det om ni är intresserade att läsa ^^, Nu börjar vi: 

okej så även om slutet var väldigt spännande, är jag också en gnutta besviken, För de ledde oss till att tro att det var Zoes make, och jag skulle nog föredra att det var så, istället för det skulle vara Zoes bästa vän och hennes anledning att hon var avundsjuk på att Zoe hade fått ungar men inte hon och hon ansåg sig själv som en bättre mamma. Hela det kändes som det var nånting det bara kom på sådär hux flux på slutet. Hade det varit maken hade vi ju fått förklaring varför han ljug om sitt jobb, och andra saker som inte riktigt stämde. Dock så får vi en liten notis på slutet från webb-skaparen att Melissa bara var en schackpjäs i det hela, så det är kanske maken i alla fall, men det får vi aldrig veta. Vet inte om jag gillar det öppna slutet eller inte :/  

Slut på spoilers 
.
.
.
Jag rekommenderar denna bok till er som vill ha någonting fängslande att läsa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Polcirkeln -Liza Marklund

  Handlar om:   Ett gäng tjejer håller en bokcirkel där de pratar om en gemensam bok de läst om, men en sommar försvinner en av tjejerna och...