lördag 27 april 2019

Yangtorp - Påskhelgen.

Hejsan här kommer ett litet försenat inlägg, men bättre sent än aldrig som man brukar säga. Jag kommer berätta vad jag gjorde under påskafton och som bonus kommer ni också få en uppdatering vad jag läser just nu. - Nu sätter vi igång. 

Well ska inte ljuga, lördagen började med en bakfylla, Mådde så illa efter spytt halva fredags natten. Men jag o mamma o hennes man hade redan bokat in ett äventyr till Yangtorp. Och det var det värt. Den friska luften gjorde så jag mådde mycket bättre och det var skönt o få fokusera på något annat än sin magont. Den fridfulla miljön på templet hjälpte också väldigt mycket. 


Vi åkte till Yangtorp eftersom under påskhelgen var det gratis inträde så vi passade på. Sen åt vi väldigt god soppa där och min mage var så glad att äntligen få i sig lite näring qwq. 






Men vi spenderade inte hela dagen där, nej för efter körde vi till degeberga och kollade på vattenfallet där, under promenaden fick vi även se en ödla och en hackspett. *__* så jäkla awsome! + känner när man får se djur ute i det vilda så känns det mer speciellt än se djur på zoo, och jag är en sån som är emot zoo's så besöker aldrig dem, vill inte donera pengar till djur i fängelse uwu<3 




Efter tänkte vi köra till Stenshuvud men det visar sig Google maps visade fel, men jag ville till en strand och en strand kom vi till så ingen större skada skedd x)  Passade på doppa mina fötter i det iskalla havet. *-* var ungefär 4 år sedan jag besökte stranden sist. Efter åt körde vi till Kivik och tog varsin korv o bröd där. Sen var det dags att bli hem skjutsas till sambo


Bonus: Just nu läser jag Middags-mörker. Helt okej har ungefär  kvar så det kommer nog upp en recension någon gång nästa vecka ^^ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Polcirkeln -Liza Marklund

  Handlar om:   Ett gäng tjejer håller en bokcirkel där de pratar om en gemensam bok de läst om, men en sommar försvinner en av tjejerna och...